Turin. The Europe’s Capital

This slideshow requires JavaScript.

ENG/ Finally as every year in this time, Turin City (the Winter Olympic host City in 2006) will be the Europe’s Capital. People will come from European country to discovered the best Contemporary Art events and party, Electronic Music show and festival, eating and drinking everywhere with a top level restaurants and bars.
The actors of this special week are: Artissima, Paratissima, The Others, Operae and many and different private Art galleries and Museum disperse all around city for contemporary art and Movement and ClubToClub about electro music but we going to order.
In the Halloween night (also in other prevoius nights last weeks) Movement Entertainment open a week with a main party in Lingotto spaces for one the most important electronic music event in Europe. This week ClubToClub continue the music event aorund Turin City and closed the weekend with its best party always in Lingotto Space for the famous “Night of Contemporary Arts”.
For this reason Turin will be the Europe’s Capital, because linked music entertainment with the Arts.
The first day for art is Nov 2 will be the Opening ceremony of Paratissima (the off event of Artissima). Emergent artists expose in Torino Esposizioni areas, different arts installation and creation. From Nov 3 to 6 will back Artissima in the Oval Lingotto exibition place, the best International Art fair in Italy where “VIA” (Very Important Artists) exposed and trade Artworks and istallation. Also The Orthers fair open the door in these day in a new location. The ex hospital Maria Adelaide will be the new place where emergent artists, galleries and art lovers meets to exchage experience and contamined differents artist.
Last but not the least, Operae, the Independent Design Festival presented in Palazzo Cisterna, the best creativity and product from International designers.
So, if you want to visit the most romantic and dynamic city of the North Italy (also the first Italian Capital) there is not a better time to come here and discovered this beautiful and sparkling city.

This slideshow requires JavaScript.

ITA/ Finalmente come ogni anno in questo perioso, Torino (città ospintante i giochi olimpici invernali del 2006), diventrà la capitale d’Europa. Affollata da persone che arriveranno da tutta Europa e non solo per scoprire il meglio dell’Arte Contemporanea, della musica elettronica mangiando e gustando ottimi preparati in giro per la città, come sempre al top per qualità di ristoranti e cocktail bar.
Tra gli attori principali troviamo: Artissima, Paratissima, the Other fair e Operae oltre a gallerie private e musei per quanto riguarda l’arte e il design, mentre per la musica elettronica i due più grandi ospiti della città saranno il Movement e ClubToClub.
La notte di Halloween darà ufficialmente il via alla settimana con il suo party ufficiale negli spazi di Lingotto fiere organizzato da Movement. Quello del 31 ottobre resta uno degli appuntamenti più importanti per gli amanti della musica elettronica di tutta Europa. Ma non si ferma tutto il giorno dopo, perchè dal 2 novembre alcune serate itineranti riempirano alcuni luoghi di Torino con la electro music di ClubToClub. Lo storico evento nato negli anni 2000 culminerà sempre al Lingotto sabato 5 novembre con la “notte delle arti contemporanee”, la famosa serata in cui arte e musica si fondono in una unica anima.
Intanto dal 2 novembre si apre con Paratissima e la sua cerimonia inaugurale negli spazi di Torino Esposizione, in cui l’evento off di Artissima raccoglierà artisti emergenti, anche di fama internazionale con le loro creazioni e installazioni.
Dal 3 al 6 novembre invece all’Oval del Lingotto aprirà i battenti una delle più importanti fiere d’arte internazionali di arte contemporanea. Artissima, ospiterà nell’ex sede olimpica del pattinaggio alcuni tra i più importanti artisti e gallerie che si troveranno per giorni a esporre, scambiare e vendere pezzi d’arte di pregio. Nello stesso periodo all’ex Ospedale Maria Adelaide, The Others fair raccoglierà gallerie e artisti emergenti italiani e non, in una nuova location, presentando performance artistiche e opere per la prima volta fuori dalle carceri che per anni è stato il simbolo di un’arte fuori dagli schemi.
Non ultima per importanza, ma Operae chiude la serie di appuntamenti nell’ambito delle arti e del design con la sua exibition a Palazzo Cisterna dal 4 al 6 novembre. Talenti emergenti internazionali e nostrani, esporrano le loro creazioni ad un pubblico che ogni hanno si fa sempre più recettivo e selezionato.
Se volete visitare la città più romantica e dinamica del nord Italia (che è anche la prima Capitale d’Italia), non c’è momento migliore per scoprire questa bella e frizzante città.

Fabrizio Chiara

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s