Candy Crush entra nella moda.

ITA/ L’Italia resta un paese in cui cose incredibili ed impensabili accadono sul serio. Due realtà completamente diverse, un’azienda di videogiochi ed una di moda a supporto di realtà emergenti, fanno squadra e trasformano uno dei giochi per smartphone più conosciuti al mondo, in un nuovo brand di moda. L’idea?? E’ venuta a King (che è la produttrice di Candy Crush) e Wowcracy e che insieme, hanno lanciato una competition per la creazione di una capsule collection dedicata al gioco più donwlodato del mondo. Nel sito dei talent di moda, è stata creata una sezione apposita per poter partecipare al contest e i partecipanti avranno 70 giorni di tempo per poter caricare le loro ispirazioni, ricevendo visibilità da parte dei fan del gioco, i quali potranno pre ordinare i prodotti partecipanti. Un nuovo modo di fare moda, più collaborativa e vicina ai gusti dei clienti, che aiuta a spingere ad emergere i nuovi designer ancora sconosciuti ai più, ma che con questo sistema possono dimostrare la loro stoffa.

Schermata 2015-09-30 alle 00.29.27

ENG/ Italy’s place is an incredible location for new business adeventure. Two startups totally different, the first is the most important gaming company listed in the NYSE, the second is the Innovative Fashion platform for emergent designers. The collaboration transformed Candy Crush (the most downloaded games for smartphones developed by King) into the fashion brand. The capsule collection will be created by the new emergent fashion designers that upload the personal creations on the specific area creatend on Wowcracy. In 70 days the new fashion apparel, shoes and accessories inspired by the saga will be ready to vote and shop form the fan with a pre-order formula. This is the occasion to reciving feedback and visibility for supporting the new talent in fashion world and create the new interaction with the famous game.

Fabrizio Chiara

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s