Tutti i numeri di un Fashion Blogger.

HB blaggando

ITA/ Nel ventesimo secolo, qualcuno si è saputo inventare un lavoro che, se ben esercitato, può far guadagnare molto. Ci sono pochi casi davvero incredibili, che dimostrano quanto il gioco valga la candela, ma soprattutto quanto valga stare attaccato ad uno smartphone o un tablet h24. Il caso che prendiamo in considerazione non è italiano (la Chiara nazionale la conosciamo già bene) ed è quello di Danielle Bernstein, 22enne con poco meno di 1 milione di fan sui social. Ad Harper’s Bazaar parla del suo blog We Wore What, e di quanto valga il traguardo dei nove zeri in termini di ritorni economici. Chi ha alcune centinaia di migliaia di seguaci digitali, può permettersi di chiedere dai 500 ai 5.000 $ a post. Quando si arriva a cifre record come i 6 milioni di follower invece, i numeri cambiano totalmente passando da un minimo di 20.000 ad un massimo di 100.000 dollari, numeri che darebbero alla testa a chiunque. Secondo Harper’s Bazaar le aziende di moda, spendono circa 1 miliardo di dollari all’anno, per sponsorizzare i nuovi testimonial digitali.

weworewhatblaggando

ENG/ In the twentieth-century, someone has been able to invent a new job that, if properly practiced, he can reward with high satisfaction. There are few cases really incredible, that show how time to spend to stay attached to a smartphone or a tablet h24. The case that we consider is not Italian (Chiara is famous) but is Danielle Bernstein, 22 years old, with just under 1 million fans on social. Harper’s Bazaar talks about hers blog We Wore What, and what it’s worth the milestone of nine zeros in terms of economic returns. Who has some hundreds of thousands of digital followers, it can afford to ask from 500 to $ 5,000 for post. When it reach the likes record of 6 million followers instead, the numbers change totally from a low of 20,000 to a max $ 100,000, numbers that would give the head to anyone. Second Harper’s Bazaar, fashion companies spend 1 billion dollars/year (circa) to sponsored the new digital testimonial.

Fabrizio Chiara

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s