Zalando..guarda, cerca e compra.

Zalando_Logo_300_100818-2

ITA/ Zalando dopo la quotazione in borsa, dopo aver conquistato i mercati europei legati all’e-commerce di molti paesi, l’azienda innovativa e giovane made in Berlino, sceglie l’Italia per testare una nuova opzione di ricerca di prodotti acquistabili sulla sua piattaforma. Questa implementazione sull’App per dispositivi iOS, sfrutta l’uso delle immagini che possono essere generate dalla fotocamera del proprio smartphone o tablet, oppure attraverso immagini del web che identificano outfits, accessori o altri prodotti usati da altre persone. Queste immagini sono analizzate da un’apposita tecnologia, realizzata con il supporto di Cortexica, e aiuta l’utente a trovare prodotti simili, fra i migliaia di articoli presenti nell’e-commerce tedesco.
“La ricerca immagine di Zalando offre ai nostri clienti un modo nuovo e molto utile di fare shopping online – se apprezzano un look di un amico o un outfit che notano camminando per strada, possono scegliere tra le referenze simili all’interno del catalogo e comparare senza effettuare lunghe ricerche”, dichiara Giuseppe Tamola, Country Manager di Zalando per l’Italia. “L’innovativa funzione va a migliorare l’user experience dell’App di Zalando, che dal lancio è già entrata nelle classifiche delle app per lo shopping più popolari d’Italia”.

zalando-photo-search-feature1-1024x284

ENG/ITA / Zalando after the IPO, after the open European markets related to e-commerce in many countries, the young and innovative company made in Berlin, it chooses the Italian market fot test the new search option for products purchased on its platform. This App implementation for iOS devices, it permitted to found images generated by the camera of smartphone or tablet, or through the web images that identify outfits, accessories or other products used by other people. These images are analyzed by a special technology, realized with the support of Cortexica, and helps the user to find similar products, among the thousands of items into Zalando e-commerce.
“The search option image offers our customers a new and very useful to shop online if you appreciate a look of a friend or an outfit that notice walking in the street, they can choose between similar references in the catalog and compare without making extensive research,”says Giuseppe Tamola, Country Manager for Zalando Italy. The innovative function should be to improve the user experience of the App Zalando, that the launch has already entered the charts of the most popular app for shopping in Italy. “

Fabrizio Chiara

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s