Netcomm Digital Fashion&Design: Milano, 17 Aprile 2014

Digital Fashion&Design: User Experience, Fulfillment e Customer Care per le aziende della moda e del design

17 Aprile 2014, dalle ore 9
presso Auditorium Giò Ponti – Assolombarda – Via Pantano 9, Milano.

ITA/ Il prossimo 17 aprile, dalle ore 9 presso l’Auditorium Giò Ponti in via Pantano 9 a Milano, nuovo appuntamento per le aziende della moda e del design per capire come conquistare, servire e fidelizzare il cliente digitale. Obiettivo dell’evento è aiutare manager e responsabili d’azienda ad avere una visione completa sul comportamento d’acquisto del consumatore di moda e design, conoscere lo stato dell’arte della logistica per l’e-commerce e comprenderne l’importanza per il successo della vendita online, per capire quindi come e dove investire in servizi, risorse umane e tecnologie. Nel corso della mattinata saranno presentati gli ultimi dati relativi al mercato italiano, frutto di un’indagine realizzata da Human Highway per Netcomm. E vi saranno approfondimenti sulle differenze di comportamento dei consumatori nei diversi paesi e con la testimonianza di un player del settore: vente-privee. Avremo poi il punto di vista di importanti brand italiani (Missoni, Roberto Cavalli) e le storie di successo di due piattaforme digitali (Zalando, e-Pitti), con discussione aperta alle domande del pubblico. Per registrarsi, inviate una mail a: netcomm@mirandola.net

NAN9I0M20NCFTZZEC7CV

ENG/Next April 17, at 9,00 am on the Auditorium Giò Ponti in via Pantano 9, Milan, starting the new appointment for companies in the fashion and design in order to understand how to win, serve, and retain customers digitally. The objective of the event is to help managers and business leaders to have a complete view on the buying behavior of the consumer of fashion and design, to know the state of the art logistics for e-commerce and understand its importance to the success of selling online, then figure out how and where to invest in services, human resources and technology. During the morning session will present the latest data concerning the Italian market, the result of a survey conducted by Human Highway to Netcomm. And there will be further information on the differences in the behavior of consumers in different countries and with the testimony of a player in the industry: vente-privee. Then we will have the point of view of important Italian brands (Missoni, Roberto Cavalli) and the success stories of two digital platforms (Zalando, e-Pitti), open discussion with questions from the audience. To subscribe, send an email to: netcomm@mirandola.net

Fabrizio Chiara

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s